Saturday 11 February 2012

Gua bosan dengan lu.

Malam ni gua tak berapa nak sihat sikit. Tekak dah start sakit and badan dah start lemah. Gua mintak MC sehari sebab betul2 tak boleh blah. Aaiihhh. Sorang-sorang kat umah ni buat gua rase tenang untuk berfikir tentang banyak perkara. Antara perkara yang takkan pernah lekang dari pale hotak gua adalah mengenai pe'el kawan gua yang sekor ni. 

Ok. Gua start mengenal erti kawan sejak dari kecil. Macam-macam orang yang gua dah jumpa. God made every person different. Gua tau tu. Orang kata jugak, kalau orang banyak bermasalah dengan kita maksudnya kita yang bermasalah. Gua jugak tau tu. Dan gua rasa semua orang tau tu. Tapi kalau orang betul-betul wat masalah kat kita macam mana pulak?

Gua dah banyak jumpa orang yang talam dua muka. Depan gua cakap lain belakang pulak cakap lain. Kantoi pulak tu. Macam mana?

Bosan. Seriously bosan! Sudah-sudah la tu. Apa lagi? Dendam. Why do you need to get revenge? Revenge is what you think you want. You have been hurt and someone should pay. Double pay maybe! Hey, most people do make mistakes. Its a part of human nature. Lu tak pernah salah? Jawapan gua :  lu memang bajet bagus. hidup berkawan ni ego jangan tinggi sangat nok. Sebab nanti akhirnya nanti berakhir dengan berada 'di bawah' orang lain. 7 kaki bawah. Macam la lu tak pernah buat dosa dengan gua. Cuma gua dah lupa je ape dosa-dosa lu. Kahkahkah. 

Sekarang ni lu nak try pengaruh orang. Gua tau. Orang nampak lu macam naive. Gua taktau nape gua nampak semua perangai lu. So sekarang semua orang akan automatic negative kat gua. One of the reason is tak puas hati sebab gua outspoken. So what is the problem? Outspoken tu penting untuk tegakkan ape yang gua rasa betul tapi gua masih waras untuk terima kritikan secara terbuka. Lagi-lagi bila lu yang kritik. Gua boleh senyum je. Lagi satu yang gua nampak, gua tau lu ada saket hati dengan yang gua ada and dengan sapa yang gua berkawan. Sorry babe. Kadang-kadang orang boleh nilai sendiri sikap kita. Sejauh mana keiklasan untuk berkawan tu orang boleh nampak. Apa yang gua ada sekarang ni adalah rezeki dari Dia. Tolong jangan pertikaikan money cash flow gua.

Oklah. Secara jujurnya gua tak pernah lagi nak berdendam dengan lu. Lu pun ada gak buat gua sakit hati tapi setakat tu ajelah. Esok lusa ok dah. Takde sebarang dendam. Confirm. Tapi, kalau macam ni yang lu nak, gua tak teragak-agak nak lantakkan lu kat situ. Hahaha Babe, stop blaming, stop complaining, and stop comparing with other. I'm sick of it !! Oh, lagi satu, stop berpura-pura baik depan orang pastu kutuk orang tu belakang. Annoying lah woi !



2 comments:

sayam said...

wow..bold tp x ckup membuatkan orang yang sepatutnya terase..hehehe

Nadea Hutt said...

habes nak bold mcm mana lagi?

Post a Comment