Tuesday 12 February 2013

cny holiday gua

balik kali ni agak bes la pasal gua balik sendiri tanpa family. bukan kata balik dengan family tu tak best tapi sebab 8 orang dalam 1 keta. korang bayangkan la macam mana lembu nya masing-masing kannnn. kali ni gua balik dengan paksu gua yang ensem ala-ala bangla. hahahaha oleh sebab jem macam haram, so gua abeskan ari sabtu gua dengan tido sepanjang hari. dah membazir satu hari kan?? RUGI.

1st day - gua bawak adik sedara gua jalan-jalan. bawak ke taman time dating-dating dulu.hahahaha bukan untuk mengamit kenangan ye. tapi, tu je yang best pon kat pengkalan hulu ni. bergaya tak adik sedara gua. sakan hang nohh~







pastu macam biasa la. tempat wajib gua dari kecik sampai ke tua ni. ke carok nau. hehehe tu tempat gua exciden moto. tu tempat gua lepaskan tekanan. tu tempat gua berseronok mandi sampai biru bibir. macam-macam. tu tempat gua.






tapi sebelum ke sungai tu, kena harungi lautan lembu pulak. hahahaha


dan malam tu, celebrate besday pak jang gua yang ke 38. da tua dah dia. tapi, baru kawin. dan cara diorang kawin tersangatlah sweet. konon-konon pegi merisik untuk sedara aku yang lagi sorang. dan-dan tu pulak opah gua boleh tanya pasal mak jang gua tu. last-last diorang yg kekal sampai sekarang. yang sedara gua tu tak jadi pon. walaupun kawin tanpa kenal satu sama lain, diorang tersangatla romantika de amour. gua pelik. macam mana eh? anyway, happy birthday pak jang, i love u. 



day 2 - matlamat utama. gua kena shopping toto. large size. rm30 lebih aje hokeyyy. murah kan? i told u already. kampung gua memang sorga doniaaaa. semuanya murah. tapi, before tu. si andak pulak buat hal. adoiiihhh. meluat sungguh. kena hantar ke bengkel pulak. naseb la rm40 je kena. kalau beratus tadi memang gua jual si andak nih.


pas setel hal bengkel and shopping, gua pegi berkelahhhhh!!! hoho yeahh..ni adala acara wajib kalau semua family berkumpul. tak jauh pun. depan umah opah je. nama tempat tu kg kuak hulu. kampung tu kena naik bukit tingggiiiiiiiii. dan hanya satu keta je yang boleh lalu. siyesly! pasal, nak lalu ke tepi nanti jatuh gaung pulak. so? hahahahaaku before gi ke sana tu memang berdoa jela. dan kat situ la tempat orang asli. umah diorang macam dalam cter selalu tu yang ade buluh la ape la. tapi, mostly dah moden dah. dah pakai pesona dah masing masing. hehehe
















cantekkan?? hmm i wish i will stay there forever. memang aman. entah kenapa, kalau makan depan sungai ke air terjun ke mesti selera tu terbukak-bukak. wahahahahaha. makan 10 pinggan pun takde hal wei. macam haram. 








percaya tak kalau gua kata, lepas hentam berpinggan-pinggan nasi ni, gua gi kedai pak naim beli laksa, cendol and ais kacang pulak? hahaha ni kedai legenggg. dari gua kecik sampai ke besar masih dok ada lagi kedai nih. dulu sebungkus besar cendol just 50sen je. laksa pon! murah kan?? tapi, sekarang dah naik rm1. for me, still murah gak. wei, laksa semangkuk besar kot. kenyang gila. sedap plak tu. ok. gua tibai 5 bungkus. hahahaha













0 comments:

Post a Comment