Sunday 13 October 2013

Tamara dress. Kau mengecewakan akuuuuu!

Im gonna wear this today. Entah ok entah tak. Aku pon tak tahu la. Mahal baju ni. Ammara boutique la katekan. Nama design kalau taksalah tamara geometric dress kaler summer peach. Masa aku beli nak dekat rm300 (mebi rm280. Aku pon tak sure). Masa beli macam excited. cuma labuh melampau jela. So aku nak kena alter.

Masa aku bawak balik dress ni ke rumah, aku macam ada sikit menyesal pulak. Yela. Aku rasa kalau baju semahal ni, tak perlu nak alter lagi kot. Or alter pon sikit2 aje such as pinggang or labuh tu. Tapi ni sangat2 labuh ok. So aku pikir2 takpe. Mebi dia kan selalu gi fashion show kat overseas. Mesti buat saiz orang sana. Positip kan gua?

So aku pon bawak la gi tailor. Tailor aku terkojut pasal labuh sangat and kalau dia alter takut ganggu shape kain. Pastu dia tanya berapa aku beli. Bila aku cakap je. Terus dia bising sebab tak macam butik yang buat. Jahitan tak kemas langsung. Labuh melampau and zip tak cukup panjang. Hmm. Pasal zip tu aku mengaku la. Pakai ok tapi bila nak bukak, nauzubillah! Seksaaaa! Sebab zip dia tak lebih punggung. So memang susah nak bukak la citer die. Memekak ah soh tu. Lagi satu kata dia kosong sangat. Beading ape pon takde. Tak seswai dengan harga. So untuk nampak menarik, aku pon alter la labuh tu and tambah beading. Cost sume rm60. Hmmm. Itupon ah soh tu suruh datang balik alter zip. Dia kata nanti silap2 sekali je aku pakai then taknak pakai lagi dah. Yela. Susah nak bukak kan?

Ok. Aku dah sedih kat situ. So aku memang rasa menyesal gak la. Pulak tu tengok insta, depa ada buat promo 50% pehhh lagi terbakar. Takpela. Aku dah beli nak wat camna. Nak cari kaler yang mak si buyut nak punya pasal, gua dah spend almost 400 kat situ exclude alter zip!! Gahhhhhh! Kayanya akuuuuuuu!!

Finally, aku akan pakai gak arini. Kalau ada yang komen tak cantik or pelik memang aku bakar dress ni. Hopefully takde yang komen la kan. Moral down sungguh.

0 comments:

Post a Comment